Nyheder

03/04 - Gateway O tilbyder den første fullservice sociale handelsløsning, der hjælper med at sælge direkte til 1Bn kinesiske kunder

Kina er langt det hurtigst voksende og største e-handelsmarked i verden. Den hurtige teknologiske udvikling, en stor og voksende digital forbrugerbase og social media indtræden har givet enorm vækst i både lokale og udenlandske mærker. Ifølge den seneste fælles rapport fra McKinsey og Fashion of Business, “i 2019 vil Kina overtage USA som verdens største modemarked.”

På grund af den kinesiske firewall, som blokerer for eksempel Google, Facebook og Instagram, ser Kinas elektroniske økosystem helt anderledes ud end i Vesten. Kina har sine egne internetgiganter, der styrer markedet, og WeChat er en af dem. Med mere end 1 milliard aktive daglige brugere er WeChat en af Kinas største online-spillere.

“WeChat er platformen for luksusindustrien”, sagde Farfetch grundlægger og CEO José Nevesin for nylig i en samtale med Vanessa Friedman, Times Fashion Director. “Hvad Instagram er i Vesten, er hvad WeChat er i Kina, og [WeChat] er stærkere.”

Lanceret i 2011 startede WeChat som den kinesiske Whatsapp og er udviklet til en super app, der kombinerer messaging, voice, sociale medier, mobil betaling og social handel.

“Denne super app er den bedste platform for vestlige mærker, der skal bruges, når du kommer ind i Kina”, siger Taco Ubbink, administrerende direktør for Gateway O. “Ved hjælp af WeChat har vi udviklet den første fullservice sociale løsning til mode- og designfirmaer, der ønsker at markedsføre deres mærke og sælge deres produkter i Kina. Vores fuldservice løsning kan bruges af enhver sektor, men vi mener, at især Europas mode- og designindustrier har en konkurrencemæssig fordel på det kinesiske marked.

“Med Kinas online økosystem og sociale medier kører stort set parallelt med det i resten af verden, er lokal viden om Kinas digitale handel og medielandskab afgørende for succes. Gateway O har denne lokale viden og tilbyder en fuld service løsning, der gør det muligt for vestlige mode og design mærker at fokusere på, hvad de er gode til: at lave smukke produkter.

Så hvordan virker det?

For det første designer Gateway O’s dedikerede manager webshoppen(online butikken), oversætter alle produktbeskrivelser til kinesisk, uploader alle produktoplysninger og billeder, og sørg for, at butikken fungere hele dagen, hver dag.

For det andet udvikler de prisstrategien for Kina, og dens designafdeling sikrer, at online butikken appellerer til kinesiske kunder og skiller sig ud fra mængden.

For det tredje udvikler og markedsfører Gateway O’s lokale marketing team alle sociale medier og influencer-kampagner, hvilket øger trafik- og konverterings-frekvenserne.

Endelig håndterer de al logistik, levering og toldhåndtering samt tilbyder 24h kinesisk kundeservice til at engagere sig med det lokale marked.

“Integreret af Gateway O’s tilgang gør det unikt”, tilføjer Frank Buchmann, administrerende direktør for Greenway Logistics Denmark. “Ikke alene er markedsføringssiden arrangeret, selve operationen også. Vores supply chain-løsninger sikrer, at tilgængeligheden og skalerbarheden bliver taget hånd om.”

“Vi er de første, der tilbyder denne one-stop-shop-løsning til europæiske mærker”, fortsætter Taco Ubbink. “Det kinesiske marked er meget komplekst for nye entreer, og ved at bruge vores ekspertise er europæiske mærker begyndt at komme i gang. Men måske er den vigtigste grund til, at virksomheder er interesserede i vores løsning, at vi arbejder sammen med varemærkerne og ikke som tredjepart. På den måde forbliver de i fuld kontrol over deres mærke. Derudover tilbyder vi ikke kun en løsning til store virksomheder, men også en gateway for små og mellemstore virksomheder.”

Kendte vestlige mærker, som Alexander McQueen, Ralph Lauren og Furla, har allerede tilsluttet WeChat, men også mindre som Vilebrequin, Chiara Ferragni og Tumi sælger til kinesiske forbrugere på WeChat.

Gateway O har nu officielt lanceret deres service i Danmark og er fuldt klar til at forbinde Europa med digitalt Kina.

Banner Gateway-O


Gratis Logistik rådgivning