Nyheder

12/04 - Smart portal til Kina

Kina er det største e-handelsmarked i verden. Og de gode ​​nyheder er, at du har chancen for at få succes takket være en fuld-service løsning fra Gateway O.

“Kina er det næststørste luksusmarked i verden efter USA og vil snart være klar til at overgå det. Kineserne er meget interesserede i vestligt design og er bestemt åbne over for nye produkter. Landet har også oplevet en betydelig vækst i onlineforbrug i de seneste år og er derfor allerede langt fremme,” forklarer Taco Ubbink, administrerende direktør for Gateway O.

Social commerce
Gateway O bruger disse gunstige forhold til at hjælpe modevirksomheder med at få fodfæste i Kina. De anvender digitale kanaler, som er lidt anderledes end dem i Vesten. Forretningsmodeller baseret på sociale medieplatforme som Instagram og Facebook er ikke en mulighed i Kina. WeChat-appen kan dog fungere som en gateway til Kina. Det er delvist sammenligneligt med ‘vores’ WhatsApp. “WeChat giver dig mulighed for at sende beskeder, men også spille spil, bestille taxa og købe tøj. Denne mulighed for social handel, som kombinerer e-handel og sociale medier, er det, der gør den særligt interessant som salgskanal. Især når man tænker på, at 1,2 milliarder kinesiske forbrugere bruger appen.”

Service
WeChat som salgskanal bringer Kina tættere på. Gateway O tager sig af alle processerne bag butiksdesignet på WeChat. Taco Ubbink kalder det en full-service løsning. ”Det starter med oprettelsen af ​​en virksomhedskonto til brandet og design af hjemmesiden inden for WeChat, samt den videre implementering. Vi etablerer kampagner med relevante influencers – den mest effektive form for markedsføring i Kina – i samarbejde med vores kinesiske marketingpartner. Dette vil ret hurtigt give dig mulighed for at sælge direkte til kinesiske forbrugere som et brand. Logistiksiden er også dækket af vores moderselskab Greenway Logistics. Butikken kan derfor køre effektivt med næsten ingen indsats fra vores kunders side.”

En god historie
Kineserne værdsætter autenticitet og historiefortælling. Et modebrand skal derfor have en god historie. Denne merværdi er særlig vigtig i Kina. “Når du har fået det etableret, burde det være ret nemt at drive forretning. Og den nødvendige investering er beskeden sammenlignet med at deltage i en messe, for eksempel,” ifølge Taco. Gateway O bygger i øjeblikket adskillige multibrand-butikker på WeChat. Tanken bag dette er at gøre full-service løsningen endnu mere tilgængelig for mindre brands. “Dette vil også give dem mulighed for at drage fordel af en anden af ​​Kinas fordele: muligheden for at lære om kommende trends. Som salgspartner kan du derfor meget mere effektivt forudse de tendenser, som vil blive populære i Vesten på et senere tidspunkt.”

Hvis du gerne vil vide mere, så kontakt din Sportsbranchen Dk Logistik-rådgiver Frank Buchmann:
T. +45 60 40 00 00 Mail: frank.buchmann@greenway-logistics.com / info@sportsbranchenlogistik.dk 


Kontakt os





    Gratis Logistik rådgivning